• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 408
Mottagna reaktioner
1 029
Poäng
897
Det har ingen betydelse. Du ska inte behöva googla, hänga på forum o s v för att få den informationen. Det är på kreditgivarens sida som det ska framgå.
Är man orolig för att det kan komma på uc så får man kolla lite själv med tycker jag iallafall. Är ett snabbt mail till dem eller vad som.
Förr var det ju bara dem som tog uc som visades nu funkar det ju inte så och då får man kolla upp det ifall det är viktigt.
Håller fast vid att det står i villkoren när man godkänner lånet och då X man i att man läst och accepterar villkoren. Har man då själv valt att inte läsa tycker jag inte man ska klaga heller :)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 776
Mottagna reaktioner
2 692
Poäng
1 677
Jag tror faktiskt att de flesta här googlar typ ”kredit utan uc” , ”sms lån utan uc” osv..
Man kommer inte på att ”ja tar en högkostnadskredit” om man inte har problem med ekonomin eller betalningsanmärkningar eller liknande.
Flexkontot samt brixos övriga märken kommer upp på en snabb googling och jag tror att de är så många hittar dom.
Googlar man då kommer de även upp på flertalet ställen att de rapporterar skulden till UC. Men de är min uppfattning!
 

Jenka

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
7 Maj 2020
Meddelanden
418
Mottagna reaktioner
225
Poäng
407
Är man orolig för att det kan komma på uc så får man kolla lite själv med tycker jag iallafall. Är ett snabbt mail till dem eller vad som.
Förr var det ju bara dem som tog uc som visades nu funkar det ju inte så och då får man kolla upp det ifall det är viktigt.
Håller fast vid att det står i villkoren när man godkänner lånet och då X man i att man läst och accepterar villkoren. Har man då själv valt att inte läsa tycker jag inte man ska klaga heller :)
Frågan är väl snarast om det framgick i villkoren som accepterades eller inte. Om det inte gjorde det så är det fullt rimligt att göra en anmälan. Men det är ju upp till den som tog krediten att ta ställning till. Jag släpper detta nu ...
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 408
Mottagna reaktioner
1 029
Poäng
897
Frågan är väl snarast om det framgick i villkoren som accepterades eller inte. Om det inte gjorde det så är det fullt rimligt att göra en anmälan. Men det är ju upp till den som tog krediten att ta ställning till. Jag släpper detta nu ...
Ja står det inte där att det kan rapporteras så köper jag det! Men i flex fall vet jag att det gör det.
Yes vi släpper det :)
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
någon annan som upplever att Kreddy släpar denna månad? mitt kreditengagemang uppdaterades först idag.
jag gick från 3,8 till 1,7, men då försvann 1 ff idag (5 kvar) och jag sänkte utnyttjandet av krediterna från 126k/195k till 74k/195k (från 64% nyttjandegrad till 38%)

tyvärr så fick jag in en massa pengar i början av månaden som inte kom med i uppdateringen, en annan sak som kanske inte riktigt hör till tråden är att jag har ett tillgodohavande på Komplettkortet efter ett antal returer, detta tillgodohavande rapporterar Komplett in som att krediten är utnyttjad (2% i mitt fall)...
 

MissGrace

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
14 Juli 2020
Meddelanden
1 027
Mottagna reaktioner
1 218
Poäng
837
Jag var så jävla puckad att jag tog ett lån i januari vid flytt.
Så betyget steg från 4,5 till 10,1.
Tålamod tänkte jag bli bättre på..
 

Nisse123

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
14 December 2019
Meddelanden
88
Mottagna reaktioner
12
Poäng
52
Hej, jag fick en misskött kredit i dagarna och betyget höjdes . Kommer betyget ligga på 55 nu i 3 år eller finns det annat som förfrågningar minska lån och krediter tex som ändå gör att betyget går ner ? Plus så undrar jag när uppdateringen för 2020 syns på uc ? Mvh Nisse
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Hej, jag fick en misskött kredit i dagarna och betyget höjdes . Kommer betyget ligga på 55 nu i 3 år eller finns det annat som förfrågningar minska lån och krediter tex som ändå gör att betyget går ner ? Plus så undrar jag när uppdateringen för 2020 syns på uc ? Mvh Nisse
2020 uppdateringen brukar komma ganska så snabbt efter beslut, max någon vecka om jag inte minns fel. UC brukar då gå ut med att dom har uppdaterat inkomsterna för X antal miljoner svenskar
 

Nisse123

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
14 December 2019
Meddelanden
88
Mottagna reaktioner
12
Poäng
52
Hej, jag fick en misskött kredit i dagarna och betyget höjdes . Kommer betyget ligga på 55 nu i 3 år eller finns det annat som förfrågningar minska lån och krediter tex som ändå gör att betyget går ner ? Plus så undrar jag när uppdateringen för 2020 syns på uc ? Mvh Nisse


Nån som kan svara mig? :)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp